Veilig in het verkeer

We zijn blij dat er veel kinderen met de fiets of te voet naar school komen.  Zo vermijden we drukte en gevaar aan de schoolpoort. Bovendien is het gezond en sportief!  Leerkrachten en ouders zorgen er samen voor dat leerlingen zich veilig kunnen verplaatsen in de schoolomgeving. Hiervoor organiseren we verschillende activiteiten.

Strapdag in september

Kinderen worden aangemoedigd om zoveel mogelijk te voet of met de fiets te komen.

Flitsweek in oktober

Kinderen vallen op in het verkeer. Fietsers en stappers met een goede verlichting, fluohesje en helm worden beloond.

Verkeersweek in mei

Alle leerlingen krijgen verkeerslessen en fietstraining.  Nadien wordt er een examen afgelegd. Tijdens dorpswandelingen wordt de verkeerssituatie besproken.

Jaarplan verkeer 2020-2021
Aangepast jaarplan mobiliteitproject-op-
Adobe Acrobat document 188.5 KB

Schoolstraat

Het stuk P.Tilemansstraat voor onze school is officieel schoolstraat. Dit zijn de momenten dat de P.Tilemansstraat (tussen Beekstraat en Overwegstraat) wordt afgesloten voor gemotoriseerd verkeer:

maandag                         van 8u15 tot 9u00              en           van 15u15 tot 16u00
dinsdag                            van 8u15 tot 9u00              en           van 15u15 tot 16u00
woensdag                        van 8u15 tot 9u00              en           van 11u35 tot 12u20
donderdag                       van 8u15 tot 9u00              en           van 15u15 tot 16u00
vrijdag                              van 8u15 tot 9u00              en           van 14u45 tot 15u30

-kom zoveel mogelijk te voet of met de fiets
-wie met de wagen komt kan zich makkelijk parkeren op de parking van de Delhaize (niet op parking dokterspraktijk!)
-gelieve je kind niet af te zetten op het voetpad in de Beekstraat.  Dit zorgt voor onveilige situaties
-bewoners en prioritaire voertuigen mogen de straat wel steeds in- en uitrijden.  Blijf dus goed opletten!